Chervilo
Червило vs Червило Обновеното столично заведение е антитеза на „пластмасовото" ни време проект Красимир Капитанов, снимки Красимир Капитанов и Богдан Плъков, текст Антоанета Баева
Новото „Червило" изненадва с напълно променена интериорна визия. Представеният проект е етап от цялостна концепция, която предстои да бъде реализирана. „Времето е силно технологично, студено, нечовешки забързано, нещата станаха „пластмасови" - това налага тоталната промяна в дизайна и концепцията на интериора. Сега се нуждаем от повече топлина и човещина" - казва Красимир Капитанов, автор на новия дизайн на известното столично заведение. Доскоро мястото беше с изчистена, минималистична визия, а сега всеки елемент е мислен и създаден с уважение към историята на сградата и е препратка към културно историческите ценности. Интериорът е инспириран от миналото, но класическата естетика е прочетена съвременно, без да се спазват клишираните рецепти за модерно и ретро, без евтини подражания, финото еклектическо мислене тук е не просто сбор от елементи, а артистична интерпретация на миналото с точен усет за съвременност. Интериорът звучи ефирно и позитивно, липсва всякакво напрежение и доминира усещането за домашна атмосфера. Пространството е зонирано. Подчертани са всички архитектурни дадености и естествените прозорци, които преди бяха затворени. В обзавеждането почти всичко е правено по детайл. Всеки елемент, до последната подробност, е авторски, бутиков, по рецепта, която няма да се повтори. Симбиозата между материалите е хармонична и вълнуваща - прозрачни елементи, тухла, бетон. Класическите форми са прочетени в един много особен материал - прозрачна епоксидна смола, към която е подхо-дено скулптурно, с класически прийоми - отливки. От кехлибарения, патиниран, прозрачен материал са корпусът на дивана, корнизите и рамките. Тези елементи са ювелирно изработени и осветени с LED, което ги прави ефирни и безтегловни и им придава дълбочина - оригинално решение, което не сме срещали на друго място. Идеята за сдържан благороден лукс и фин аристократизъм се долавя във всеки детайл, дори в пердетата от изискана ленено-памучна материя. „Елементарно е да се вземат сатенени пердета с класически мотиви, но това са лесни решения. Във важните обекти не вървя по отъпкани пътеки", казва Красимир Капитанов. "Да си модерен, значи да си хармоничен, да познаваш историята, да стоиш здраво стъпил в настоящето и да провокираш бъдещето. Дизайнерите трябва да диктуват тенденции, а не да се осведомяват и да робуват на сезонни решения. Те не трябва да влизат конюнктурно в модата, а да й противоречат елегантно" „Най-важното е да си адекватен в човешки план - да усещаш какво се случва и от какво се нуждаят хората. А днес те имат нужда от човещина, малко повече обич и сигурност" „Да правиш обществени интериори е отговорност и послание, а не просто да събереш някакви мебели накуп. Тези интериори стават част от Живота на много хора, градят техните критерии, променят мисленето и светоусещането им"